Fototriss del 195: Jag gillar… Tävling!

Ett känsligt ämne kanske men jag gillar det arbete som pågår med försöken att minska inaveln i vår svenska vargstam.

Vinster från COOLSTUFF

Detta inlägg publicerades i Fototriss, Fototriss-tävling, Vilda djur. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Fototriss del 195: Jag gillar… Tävling!

  1. Lotta skriver:

    Wow ,vilken supertriss! jag önskar dig lycka till även om jag nog är LITE rädd för varjar….

    Gilla

  2. Maria skriver:

    De är så fina dessa djur, och jag hoppas verkligen att de kan få bukt med inaveln.
    Härlig och sååå fin triss!
    Ha en bra dag!

    Gilla

  3. Mias Mix skriver:

    Fina bilder på fina djur!

    Gilla

  4. Bertil skriver:

    Intressant att se hur fint dom smälter in i naturen !
    Fin triss!

    Gilla

  5. Johanna skriver:

    Vacker triss, vargar är fina och titta på. I alla fall på bild och när de är inhägnade 🙂 Tror inte jag skulle vilja möta en haha

    Gilla

  6. kajsalisasblogg skriver:

    Närbilden är min favorit i denna härliga triss.

    Gilla

  7. Monica (gocka) skriver:

    En fin triss på ett av våra hett jagade vilda djur! Vackra är de av naturen och du har verkligen lyckats fånga det vackra på bild. Det nedersta fotot är bara för bra!!

    Gilla

  8. Kicki skriver:

    I sista bilden ser det ut som en snäll hund! Fin triss!

    Gilla

  9. Gillar allt som gör gott arbete för att stärka stammen av frisk varg!
    Vackra bilder på ett fantastiskt djur!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

    Gilla

  10. Anneli skriver:

    Så vackra dom är i naturens färger!

    Gilla

  11. Inger Ekströmer skriver:

    Snygg triss och jag gillar dem om de inte är lösa i skogen.
    http://karingafallan.blogspot.se/2012/10/jag-gillar.html

    Gilla

  12. Anita skriver:

    En fin och tänkvärd triss. Underbara bilder.

    Gilla

  13. Fröken Lindvall skriver:

    Vackra djur som du fångat vackert på bild. Närbilden är verkligen superfin!

    Gilla

  14. Mormor skriver:

    Da er det fortærende ergerlig at man fra norsk hold ikke ser at man fornye stammen.
    Nydelige bilder.
    ‘Ha en fin kveld.:-)

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

    Gilla

  15. Kerstin skriver:

    Ja visst är det ett känsligt ämne. Jag tror att vargen lite får kämpa mot ett oförkänt dåligt rykte.

    Fina bilder du tagit och närbilden är helt underbar. För 3 år sen fick jag åka till Kolmården och klappa vargar. Det var en häftig upplevelse. Sorgligt att det gick som det gick i varghägnet där.

    Gilla

  16. Ingalill skriver:

    Ja det är ett bra arbete de gör 🙂

    Gilla

  17. Ulrika/Hällan skriver:

    Jag håller med, viktigt arbete! Jättefina bilder! Tänk om man skulle få se en i verkligheten.

    Gilla

  18. Karoleen skriver:

    Jag tycker att det är ett superviktigt arbete. Jag tycker helt klart att vargen ska vara en stor del av Svenska vildmarken nu när vi har ”tur” att de faktist finns i vårat fantastiska arv… Jättefina bilder! =)

    Gilla

  19. Åke skriver:

    Fin tanke i din triss! Maffiga bilder där den första bilden sticker ut i inramningen. Trevlig närbild också 😉

    Gilla

  20. tantkalle skriver:

    Så vackra vargbilder! Viktigt att bevara vargstammen sund och fri från inavel. Önskar att jag någon gång får se en varg i frihet….

    Gilla

  21. Grattis, du kom till final i tävlingen och omröstningen har börjat!

    Gilla

  22. frukleemann skriver:

    Vad fina bilder!! Var är de tagna, hade gärna sett vargarna i verkligheten 😉

    Gilla

  23. Så fina bilder på vackra djur. Lycka till i finalen!

    Gilla

  24. Pazzie skriver:

    Lycka till i Finalen……….fin triss

    Gilla

  25. Lycka till i finalen.
    Tänk vi som är så mycket ute i naturen och vistas i fjällen, aldrig har vi fått se en varg…
    ja å inte en björn heller…

    Grattis till finalplatsen.

    Gilla

  26. Oj så snygg triss och så fint fångat på dessa vackra djur! Den sista blir min klara favorit!! Grattis till den bilden och grattis och lycka till i finalen! DU är en värdig vinnare!

    Gilla

Lämna en kommentar